FødevareWatch

Direktør: Stor vækst i salget af proteinbarer topper snart

Danske detailbutikker har i de seneste år set salget af proteinbarer vokse voldsomt. I 7-Eleven ser direktøren snart markedet toppe.

I Føtex er salget fordoblet på et år, og i 7-Eleven er salget over de seneste syv år seksdoblet.

Ifølge TV2.dk er der særdeles godt gang i salget af proteinbarer, der af mange forbrugere anses som værende et godt alternativ til både mellemmåltider og chokoladebarer.

Men proteinbarerne indeholder mange kalorier, og de er langt fra det sunde alternativ, som mange har troet, og derfor forventer Jesper Østergaard adm. direktør i 7-Eleven snart, at markedet topper.

"Når vi kigger på bagsiden af proteinbaren, kan vi jo se, at den indeholder lige så mange kalorier som en marsbar. Forbrugerne bliver mere opmærksomme på, at det reelt ikke er så sundt, som vi har gået og troet," siger han til TV2 og tilføjer:

"Når kunderne finder ud af, at der er lige så meget kalorieindhold i en proteinbar som i en marsbar, så tror jeg, der er mange, der hellere vil tillade sig selv en marsbar og så nyde chokoladen."

7-Eleven tester nyt conveniencekoncept

7-Eleven bliver mere aggressive i Danmark – skal åbne 55 nye butikker

Supermarkeder og discountkæder jagter storbykunder på farten

Forsiden lige nu

Stort projekt skal puste liv i europæiske planteproteiner

En nyt EU-projekt med en dansker blandt initiativtagerne vil undersøge mulighederne for at erstatte dele af det massive europæiske forbrug af soja fra især Sydamerika med europæiske bælgplantesorter. Det vil gavne miljøet og pengepungen, mener initiativtageren.

Arla sløjfer ostefremstillingen på Endrup Mejeri

Det er slut med at lave de hæderkronede oste på det historiske andelsmejeri. Det står klart i den endelige aftale om mejeriets fremtid, som Arla overtog i september. I stedet skal mejeriet være pakkeri og modningcenter.

Seneste Fødevarer

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier