FødevareWatch

Verdens næststørste kaffekæde køber op i Kina

Costa Coffee har store ambitioner om at udvide sin internationale tilstedeværelse, og Kina er et vigtigt marked i den strategi.

Britiske Costa Coffee er verdens næststørste kæde, og nu har ejeren Whitbread købt 49 pct. af Costas sydkinesiske joint venture fra sin partner Yueda i en aftale, der løber op i 35 mio. pund, svarende til ca. 291 mio. kr.

Det skriver Foodbev.

Costa ejer i forvejen 51 pct. af det kinesiske selskab og bliver dermed nu eneejer af virksomheden, der driver 252 butikker i det sydlige Kina, heraf 93 i Shanghai.

"En af vores tre vigtige strategiske prioriteter er at fokusere på vores styrke til at vokse internationalt, og dagens meddelelse markerer et vigtigt og spændende skridt i vores ambitiøse vækstplaner for Kina. Vi har haft et glimrende partnerskab med Yueda i løbet af de sidste ti år sammen og begyndt at bygge Costa mærket på dette vigtige marked," siger adm. direktør i Whitbread, Alison Brittain.

Costa driver i alt 408 kaffebarer i Kina.

Opkøb i kaffebranchen: Nestlé kaster sig over 'blå' kaffemager

Tesco køber partner ud af kaffeselskab

Mad på farten løber mod Østeuropa

Kendt kaffekollektiv har succes med alternative samarbejder

Forsiden lige nu

Seneste Drikkevarer

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier