ANNONCE
schweppes-tonic.jpg

Schweppes vil genvinde fodfæste i barmarkedet

Den blomstrende bar- og cocktailkultur har givet en stribe premiumbrands medvind i de senere år. Tilbage står etablerede støvede brands som Schweppes, der nu gentænker såvel emballager som indhold i et forsøg på at komme tilbage i glassene.

Den store sodavands- og tonicproducent Schweppes har set skriften på væggen, og i et forsøg på at rebrande sig selv som en producent, der leverer godt indhold til alverdens drinks og cocktailblandinger, er der blevet skruet op for innovationen.

På samme måde, som Carlsberg tidligere i år lancerede en ny vandflaske for Ramlösa-brandet, har Schweppes også gentænkt emballagerne i en ny lancering, som bliver ledsaget af en stribe produkter, der er målrettet premium-segmentet.

Ifølge Barmagazine.co.uk indeholder den nye serie, som har fået tilnavnet 1783, fem produkter, der alle skal være med til at genvinde terræn fra brands som fremadstormende Fevertree og det mindre men dyre Fentimanns. Blandt de mere bemærkelsesværdige produkter finder man agurkeversionen Quenching Cucumber Tonic Water.

De nye produkter er kommet i handlen i Storbritannien, men det står ikke klart, hvornår de kan være at finde bag danske bardiske.

Schweppes er ejet af amerikanske Dr. Pepper Snapple Group.

Gammelt sodavandsbrand tager cocktailkampen op med kendt tonic

Flaskevand er nu mere populært end sodavand i USA

Sodavandsmand vil udnytte hul i det økologiske marked

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis