ANNONCE
20150129NB-304.jpg

Ny dansk Carlsberg-chef: Jeg har ikke jobbet om to år, hvis vi ikke vinder

Carlsberg Danmarks nye direktør, Søren Brinck, skal rette op på bryggeriets faldende omsætning på hjemmemarkedet. Det kommer blandt andet til at betyde højere priser til forbrugerne.

Carlsbergs danske omsætning er faldet fra 5 mia. kr i 2014 til 4,38 mia. kr. i 2016. Den tendens vil den nye direktør for den danske forretning Søren Brinck vende på hovedet.

Det skriver Børsen.

De sidste 15 år er Carlsberg markedsandel i Danmark faldet med 15 procentpoint. Fra ca. 70 pct. til i dag 55 pct., og den nye direktør har fået klar besked om, at der nu skal vækst på bordet.

"Der er pres for, at Carlsberg også kan vise, at man kan vinde hjemmemarkedet. Hvis vi ikke gør det, så er jeg ikke sikker på, at jeg har jobbet om to år," siger Søren Brinck.

Han fortæller til avisen, at omsætningen skal løftes ved at sælge mere øl og samtidig hæve priserne på alle Carlsbergs produkter.

Derfor har Carlsbergs chef ringet Søren hjem

På hjemmefronten: Carlsberg går tilbage på mængde og omsætning

Ny direktør på plads i Carlsberg Danmark

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis