ANNONCE
mcdonalds

McDonalds rykker ind i detailhandlen

I fremtiden skal forbrugerne ikke længere ind i en af de omkring 37.000 McDonalds-restauranter for at få sig en iskaffe. Koncernen er på vej med produkter, der kan findes på hylderne i detailhandlen.

McDonalds går Starbucks i bedene, når de inden længe er klar med flaskeudgaver af de drikke, som kunderne indtil videre kun har kunnet købe ved at slå vejen forbi en af de mange tusinde filialer kloden rundt.

Ifølge Chicago Tribune er burgermastodonten inden længe klar med en stribe iskaffe-produkter, under brandet McCafe, og de skal sættes på hylderne i den amerikanske detailhandel.

Produkterne udvikles i samarbejde med Coca-Cola, og de lander angiveligt på hylderne i starten af 2018.

Ifølge avisen sker udrulningen af produkterne i forlængelse af et amerikansk sats på McCafe-delen i restauranterne, hvor kunderne har fået flere forskellige og billige kaffevarianter at vælge imellem. Satset skal få kunderne til at skrue op for frekvensen af besøgene i den hurtige restaurant, fordi "kaffen skaber en vane," og modsat burgeren og fritterne, er det ikke et helt måltid, som kunderne går efter.

Starbucks udvider salget af kold fadkaffe

Cocio skal tappe Baileys nye iskaffe

Peter Larsen Kaffe serverer 800.000 kopper på Roskilde - tjener ikke én krone

 

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis