ANNONCE
Somersby Orchard Selection.jpg
Foto: Somersby/PR

Ny Somersby-serie løfter Carlsbergs salg af sommercider

Trods et relativt koldt og regnfuldt dansk sommervejr har forbrugerne ikke mistet lysten til sommercider. Tværtimod, melder Carlsberg efter lancering af en ny serie af Somersby-cideren.

Salget af Somersby er på et år vokset med 76 pct.

Det oplyser Carlsberg til Børsen i kølvandet på, at bryggeriet i maj lancerede en ny – og mere tør – serie af Somersby-cideren.

Serien har navnet Somersby Orchard Selection.

Ifølge Carlsbergs egne tal udgør den nye serie allerede 47,2 pct. af det totale Somersby-salg på glas.

"Det er stadig meget tidligt i processen, så jeg vil gerne tage alle de forbehold, jeg kan, men det lader til, at vi med Somersby Orchard Selection rammer noget rigtigt i befolkningen, hvor især den lyserøde Sparkling Rosé er blevet taget rigtig godt imod. Vi gætter på, for det har vi ikke tal på, at det skyldes, at vi lancerede den i rosé-sæsonen, hvor den er et alternativ til den klassiske rosévin."

Det siger Simon Kjær Foged, Carlsbergs marketing-manager for cider, til Børsen.

Somersby skal være tør og drikkes på stilk

Roséen vokser fra det amerikanske vinmarked

Nielsen: Carlsberg vokser i nøglemarkeder  

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis