ANNONCE
AIC_opening_V104.jpg
Kronprinsesse Mary klippe snoren, da Arla tidligere på ugen indviede sit nye innovationscenter.

Arla er fødevarebranchens mest værdifulde brand

De store danske føde- og drikkevareselskaber er stærkt repræsenteret på listen over de 50 mest værdifulde danske brands.

Det internationale analyseselskab Brand Finance har lavet en liste over de mest værdifulde varemærker i Danmark, og her er der ingen i nærheden af Lego, som indtager en førsteplads med en værdi af ca. 50,3 mia. kr.

Arla er ifølge analysen 24,93 mia. kr. værd, og er Danmarks næstmest værdifulde brand. Det til trods for, at Arlas brandværdi er gået tilbage med 4 pct. i forhold til 2015.

Brand Finances måde at opgøre et brands værdi på afhænger af, hvor meget salg selve varemærket trækker, og hvad man skal regne med at betale i licens for at bruge brandet.

Branchen er i det hele taget stærkt repræsenteret på listen over Danmarks mest værdifulde brands.

Blandt de øvrige fødevare-, drikkevare- og detailbrands er følgende:

Coop (10. plads), Dansk Supermarked (12. plads), Carlsberg (13. plads), Lurpak (16. plads), Danish Crown (18. plads), Danepak (19. plads), Fakta (21. plads)

Se hele listen her.

Her er verdens mest værdifulde spiritus- og ølbrands

De mest værdifulde danske brands

Arla overgår Lego

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis