FødevareWatch

Heineken overrasker positivt med fremgang i Europa

Asien og Europa trækker op hos Carlsbergs hollandske konkurrent Heineken, som har haft fremgang i salg og indtjening i første kvartal.

Den hollandske bryggerigigant Heineken har haft fremgang i salg og indtjening i første kvartal, hvor Asien og Europa trækker op.

Det viser en salgsopdatering for de tre første måneder af 2017, som Carlsberg-konkurrenten har offentliggjort onsdag morgen.

Heineken havde i kvartalet en organisk vækst i volumen på 0,6 pct. trods mindre tilbagegang i Nord- og Sydamerika, Afrika, Mellemøsten og Østeuropa.

Udviklingen er bedre end ventet, da aktieanalytikere adspurgt af Bloomberg News havde ventet en negativ vækst på 0,7 pct. i kvartalet.

I Europa steg volumen med 0,5 pct., hvor der var ventet en negativ vækst på 1 pct., mens Asien viste en fremgang på 5,4 pct. mod en ventet stigning på 2 pct.

På bundlinjen kunne det hollandske bryggeri fremvise et overskud på 293 mio. euro, hvilket er en fremgang fra 265 mio. euro i samme periode året før.

Første kvartal er traditionelt set det mindst vigtigste kvartal for bryggerivirksomhederne, da der bliver solgt færrest øl i denne periode sammenlignet med de tre øvrige kvartaler.

Carlsberg kommer med en lignende salgsopdatering 4. maj, mens bryggeriets næste regnskab først lander i august.

Tesco smider halvdelen Heinekens produkter på porten

Heineken vil forsvare sin røde stjerne mod ungarerne

Heineken overrasker positivt på salget trods svagt Østeuropa

Forsiden lige nu

Seneste Drikkevarer

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier