ANNONCE
rom.jpg
Foto: Colourbox

Selvsikker Pernod Ricard: Vi når vores USA-mål

Verdens næststørste spirituskonglomerat forventer sig positive ting af USA. Særlig whiskeymærket Jameson har gjort imponerende ting for salget.

Pernod Ricard er selvsikker for tiden.

Spirituskoncernen, som er den næststørste set på verdensplan, regner med at ramme sit mål om en encifret salgsvækst i midten af tallene 1-10 pct. i indeværende år på det amerikanske marked. Årets første kvartalsregnskab understreger den pointe, her var der vækst at spore i salget.

Få adgang til alle FødevareWatch-nyheder – HER!

Fremlæggelsen af tallene skete tirsdag på et konferencekald omhandlende den nordamerikanske forretningsdel.

Det skriver nyhedsbureauet Reuters.

Selvsikkerheden er også at spore i det kinesiske marked. Pernod Ricard kunne i oktober måned fortælle, at selskabet havde haft en salgsvækst, som var fire pct. , højere end forventet. Bag den lå en større efterspørgsel fra USA og Kina.

Pernod Ricard fortalte i den forbindelse, at det særligt var whiskeymærket Jameson, som lå bag fremgangen, men at mærker som rommærket Malibu, cognacbrandet Martell og tequilaen Altos havde oplevet vækst.

Norsk spirituskoncern gør mormors favoritsnaps hip igen

Snapsegigant vil hente vækst hos snapseglade tyskere

Filippinere køber vin og brandy-brands fra Pernod Ricard

Pernod Ricard er lun på asiatiske spiritusopkøb

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis