ANNONCE
vivino1.jpg
Vivino er en vin-app, der tillader brugerne at sammenligne priser, anmeldelser og finde vin. | Foto: PR/Vivino

Ambitiøse Vivino lancerer storstilet koncept i USA

Iværksættervirksomheden Vivino har lanceret et nyt koncept i USA, hvor appen skal sælge vin til tørstige amerikanere. Det skal være med til at gøre app'en til verdens største markedsplads for vin, lyder det fra driftsdirektøren.

Danske Vivino går nu fra at servicere vinsektoren og vinhandlende til også at sælge vin. Det sker med lanceringen af et nyt købskoncept, som selskabet lancerer i USA.

Det skriver TV2.

Drømmen er ifølge Vivinos stiftere at blive verdens største handelsplads for vin. Lanceringen af vinsalg via appen i USA er et vigtigt skridt i den retning, lyder det fra medstifter og driftsdirektør i Vivino, Thies Søndergaard.

Følg fødevareindustrien tæt – læs FødevareWatchs nyhedsbrev to gange dagligt – tilmeld dig her!

"Vi har lanceret, det vi kalder Vivino Checkout, som gør det nemt, bekvemt og ikke mindst hurtigt at købe vin via appen. Det er et ønske, vi har haft, siden vi stiftede virksomheden for seks år siden, og det går fantastisk godt," siger han til TV2.

I januar fik Vivino skudt 171 mio. kr. ind fra en investorklynge, herunder champagne-virksomheden Christophe Navarre, og det er ved hjælp af de penge, at det er lykkedes virksomheden at starte etablering i USA.

Det er planen, at Vivino Checkout skal udrulles i Europa, når det har fastgroet sig i det amerikanske.

Norwegian skal løfte Laudrups onlinesalg markant

Deleøkonomisk vinkælder på vej i Carlsberg Byen

Italien generobrer titlen som verdens førende vinland

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis