ANNONCE
POLFOTO_55608006.jpg
Foto: Thibault Camus/AP/Polfoto

Carlsberg fik sneget logo ind på EM-stadion med islandsk aftale

Restriktive franske regler om alkoholreklamer på sportsstadions har bevirket, at Carlsberg ikke kunne vise sit logo inde på stadion. Alligevel har man kunnet spotte Carlsberg-logoet under flere kampe. Årsagen er en særlig islandsk aftale.

Trods et sponsorat af EM på flere hundrede mio. kr. har Carlsbergs logo været bandlyst fra de franske fodboldstadions under slutrunden på grund af restriktive regler om alkoholreklamer.

  Hvorfor står der Probably og ikke Carlsberg?  

I stedet har man kunnet se sloganet "Probably... the best in the world". Men Carlsberg-logoet har alligevel fået sneget sig med ind på de forskellige stadions, skriver Dagbladet Børsen.

For inden EM startede, blev Carlsberg kontaktet af den islandske fanklub Tolfan, der ville høre, om bryggeriet havde interesse i at sponsere nogle fodboldtrøjer – med Carlsbergs logo på. Det viste sig at blive en gunstig aftale for Carlsberg, der nu kunne vise sit logo til flere i takt med, at den islandske fodboldsensation rullede.

”Det er klart, vi nød at se Tolfan folde sig ud på stadion med deres Carlsberg logo på trøjerne, men den del af æren tilfalder vores islandske distibutør,” siger Kasper Elbjørn, pressechef i Carlsberg til Dagbladet Børsen.

  Carlsberg-direktør: EM er en fantastisk mulighed

  Carlsberg-chef: "Probably" en marketing-nødvendighed

  Carlsberg halter efter Heineken i Frankrig  

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis