ANNONCE
carlsberg.jpg
Foto: Imaginechina via AP

Stor usikkerhed hindrer konkrete mål i Sail'22

Det er småt med de konkrete målsætninger i Carlsbergs nye strategi, og det skyldes blandt andet store usikkerheder og et ønske fra en storaktionær.

Det er helt bevidst og i overensstemmelse med den usikkerhed, der hersker på Carlsbergs markeder og ønsker fra bryggeriets storaktionær Carlsberg Fondet, at der ikke gives flere konkrete mål i strategien, end der gør.

Det siger koncernchef Cees 't Hart til Ritzau Finans.

"Vi har sat konkrete mål for 2016, og længere går vi ikke," siger han og fremhæver, at det er i overensstemmelse med et ønske fra Carlsbergs majoritetsaktionær, Carlsberg Fondet.

"Desuden gør usikkerhed på koncernens store markeder - Rusland og Kina - det vanskeligt at sætte langsigtede konkrete mål," fremhæver koncernchefen, der dog i samme åndedrag understreger, at der internt er helt konkrete målbare mål for fremtiden.

Koncernchefen er dog optimistisk og konstaterer, at Carlsberg er på rette spor.

Hvor man tidligere måske i for stor grad har fokuseret på vækst i markedsandel målt i mængder, fokuserer Carlsberg nu udelukkende på "profitabel vækst".

"Fokus på profitabel vækst vil medvirke til at forbedre vore marginer i Vesteuropa," siger han.

Cees vil transformere den russiske ølforretning

Special- og alkoholfrie øl indtager nøglerolle i Carlsberg-strategi

Sydbank: Masser af ord - ingen konkrete tiltag i Carlsberg-strategi

Her er Carlsbergs redningsbåd

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis