ANNONCE
ceesthart3.jpg
Foto: PR-billede/Carlsberg

Cees vil transformere den russiske ølforretning

Ifølge Carlsberg-chef Cees 't Hart skal Carlsbergs ruslandsforretning transformeres som led i den nye Sail'22-strategi.

Carlsbergs forretning i Rusland skal transformeres, og markedet er fortsat vigtigt for Carlsberg, da det stadig er bryggerikoncernens største marked, selv om det for øjeblikket "kun" leverer 16 pct. af driftsoverskuddet (EBIT).

Det siger koncernchef Cess 't Hart på en telekonference.

"Vi vil transformere vores forretning i Rusland, og vi er klar over, hvad der skal til," siger han.

Han erkender, at der er store makroøkonomiske udfordringer i Rusland for øjeblikket. Men trods det ser Carlsberg fortsat mange muligheder i det store land.

"Vores udgangspunkt er godt, konstaterer han og peger på, at den russiske forretning allerede er stærk og profitabel.

Vi har i Rusland en enestående fordeling af bryggerier, en second-to-none adgang til markedet og en stærk portefølje af internationale, nationale og regionale ølmærker," konstaterer Cess 't Hart.

Transformationen i Rusland skal bæres af en fortsat styrket produktportefølje.

"Vi vil sikre os, at vi har den optimale portefølje af nationale og regionale ølmærker til at dække forbrugernes behov," siger koncernchefen.

Carlsberg vil også fortsat optimere både supple-chain og produktion, og dertil vil bryggeriet styrke sine produkters synlighed i butikkerne. Carlsberg vil desuden udvide og forstærke sin position i supermarkeder - modern trade - ligesom der fortsat vil være et stærkt fokus på omkostninger.

Special- og alkoholfrie øl indtager nøglerolle i Carlsberg-strategi

Sydbank: Masser af ord - ingen konkrete tiltag i Carlsberg-strategi

Her er Carlsbergs redningsbåd

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis