ANNONCE
POLFOTO_48604878.jpg
Foto: Mike Groll/AP/POLFOTO/arkiv

Yoghurtproducenten slår sig på drikkevarer efter PepsiCo-afslag

Blot en måned efter, at en af USA’s største yoghurtproducenter afviste tilnærmelser fra storkoncernen PepsiCo bevæger selskabet sig nu selv ind i drikkevaresegmentet.

Den store amerikanske producent af græsk yoghurt, Chobani, tager nu sin forretning i nye retninger.

Det skriver Bloomberg.

Chobani vil således for første gang begynde at sælge drikkevarer, ligesom man vil lancere en række af dip-produkter. Det oplyste selskabet ifølge nyhedsbureauet i en meddelelse torsdag.

Chobani har tidligere været i søgelyset hos landets to store læskedrikaktører Coca-Cola og PepsiCo og afviste for omkring en måned siden et officielt opkøbstilbud fra sidstnævnte.

Yoghurtproducenten havde selv sat gang i en proces for at finde en køber til en mindre andel i selskabet, men da PepsiCo kun var interesseret i at overtage hele selskabet blev det ikke til noget.

Og nu går man altså selv ind på giganternes områder.

De nye produkttiltag vil dog være baseret på selskabets kerneprodukter, yoghurt. Drikkevareprodukterne vil blive lavet på græsk yoghurt og frugter, mens dip-produkterne vil være en blanding af yoghurt og grøntsager, krydderier og krydderurter.

Medie: Drikkevaregiganter vil shoppe græsk yoghurt

Yoghurt-selskab afviser PepsiCo

Pepsico dropper samarbejde med tysk mejerikoncern

Yoghurt-selskab må ikke sammenligne rivalprodukt med insektspray

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis