ANNONCE
POLFOTO_4322876.jpg
Coca-Cola har store forventninger til mangodrikken Maaza (tv.) på det indiske marked. | Foto: Aman Sharma/AP/POLFOTO/arkiv

Coca-Cola vil gøre indisk mangodrik til milliardbrand

Den amerikanske læskedrikkoncern Coca-Cola vil fordoble salget af en mangodrik i Indien og gøre det til et af selskabets milliardbrands på juiceområdet.

Den amerikanske storkoncern Coca-Cola har store forventninger til sit indiske juicebrand Maaza, der skal hives op i sammen kategori som storsælgende mærker som Minute Maid og Simply Orange i de kommende år.

Det skriver det indiske erhvervsmedie Business Standard.

Coca-Colas lokale afdeling har ifølge mediet afsløret planer om, at hæve salget af mangodrikken fra de nuværende 25 mia. rupee til 65 mia. rupee – eller 6,36 mia. kr. – over de næste otte år.

Mangojuicen har været på markedet i Indien i de seneste 40 år og er allerede yderst populær i det folkerige land, men nu skal der altså sættes yderligere tryk på kedlerne.

Som et led i den plan vil Coca-Cola og selskabets indiske tapperier lancere nye varianter i produktfamilien og udvide både distributionen og produktionskapaciteten frem mod 2023. Samtidig betyder det, at man skal op på at indkøbe 140.000 ton mangokød til produktionen hvert år mod de nuværende 70.000 ton, skriver Business Standard.

Coca-Cola vil erobre det indiske mejerimarked

Avis: Coca-Cola i spil som Rynkeby-køber

Coca-Cola bekræfter juice-opkøb

Coca-Cola kredser om økologisk juiceopkøb

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis