FødevareWatch

Starbucks vil sælge øl i London

Briterne elsker øl og vin. Det ved det amerikanske kaffeimperium Starbucks. Virksomheden vil derfor udvide sortimentet fra den sorte væske til også at omfatte alkohol.

Englænderne kan snart frem til at bestille en pint på Starbucks.

I hvert fald skriver Bloomberg News, at kaffekæden åbner op for salg af spiritus på udvalgte cafeer i den britiske hovedstad, London.

Målet er at vinde flere aftengæster ved at sælge vin og øl efter klokken 16.00, skriver mediet.

"Vi har altid været i dit lokale sted, hvor du kan slappe af, snuppe en velfortjent snack og mødes med vennerne. Men nogle gange har du også bare lyst til et glas vin og en lækker bid mad uden at skulle ind på en bar eller lave en reservation på en restaurant," skriver Starbucks om det nye koncept i følge Bloomberg.

Konceptet kalder kaffekæden selv for ”Starbucks Evenings” en betegnelse for de cafeer, som skal holde længe åbent og sælge alkohol.

Små kaffebarer langer ud efter Starbucks

Starbucks hælder kun op lige til stregen

Starbucks vil fordoble Kina-forretning på fem år

Forsiden lige nu

Danish Crowns kinesiske salg dalede med 1,2 mia

Slagterikoncernen har fire erklærede hjemmemarkeder i Nordeuropa, men derudover spiller Kina en stadig større rolle i koncernen. Forud for et kommende større fabrikssats i landet, har det seneste år dog budt på en markant tilbagegang.

Unilever leder efter ny topchef

Jagten er sat ind på en afløser til den mangeårige topchef i Unilever-koncernen Paul Polman, der ventes at træde tilbage inden får få år.

Seneste Drikkevarer

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier