FødevareWatch

Heineken henter fremgang med vækst i Amerika, Asien og Europa

Bryggeriet Heineken har haft fremgang i både salg og indtjening i det forløbne år, hvor salget er steget i Nord- og Sydamerika, Asien og Europa, mens det omvendt er faldet i Østeuropa og Afrika.

Alt i alt var salget på 20,5 mia. euro i 2015, hvilket var en stigning på 6,5 pct. i forhold til 2014, mens fremgangen lyder på 3,5 pct., hvis man fraregner valutaeffekter.

Indtjeningen steg til 1,9 mia. euro sidste år, og det var en forbedring på 25 pct. over året. Både overskuddet og omsætningen var mere eller mindre på linje med forventningerne blandt analytikerne, skriver Bloomberg News.

I 2016 venter bryggeriet fremgang i både indtjening og omsætning, hvor selskabet regner med at øge sine marginer i henhold til sin målsætning om en forbedring på 40 basispoint om året.

Carlsberg forventer lav vækst i 2016

Carlsberg inkasserer milliardunderskud - som ventet

Klausul kan sende verdens bedst sælgende øl i armene på Carlsberg

San Miguel bekræfter interesse i ombejlede ølbrands

Forsiden lige nu

Overskuddet daler igen hos marmeladekending

Trods en lille fremgang på toppen har der ikke været megen medvind til nordjyske Fynbo Foods i det forgangne regnskabsår. Fremadrettet er skyerne også mørke, fremgår det af regnskabet.

Seneste Drikkevarer

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier