ANNONCE
Smirnoff Red close up.jpg
Foto: Diageo/ PR

Diageo kæmper stadig med ny strategi

Den internationale spirituskæmpe Diageo er i færd med at ændre strategi. Det går udover på salget på det vigtige nordamerikanske marked.

Det kniber fortsat med at vende skuden i Diageo for topchef Ivan Menezes.

Den 56-årige direktør har fået til opgave at strømline spirituskæmpen, der står bag Smirnoff Vodka og Johnnie Walker, men indtil videre er den nye strategi mest gået udover salget.

Det er således også tilfældet i for de første seks måneder af det skæve regnskabsår 2015/16, hvor både omsætningen og overskuddet er lavere end forventet.

Det skriver flere internationale medier, herunder Wall Street Journal og Bloomberg.

Overskuddet lander på 1,41 mia. dollar mod 1,31 mia. dollar i samme periode året før, mens det organiske salg er steget med 1,8 procent. Til gengæld er driftsresultatet faldet med tre procent.

Det skuffende resultat skyldes især, at salget er gået dårligere end forventet på det vigtige nordamerikanske marked, skriver Wall Street Journal.

Her har den indiskfødte topchef igangsat en storstilet forandringsproces, der skal gøre virksomheden mere fleksibel og bedre i stand til bedre at reagere efterspørgslen i markedet.

Diageo forventer dog, at den nordamerikanske omsætning vil stige igen de kommende seks måneder, når strategien så småt begynder at virke.

Diageo sælger distributionsrettigheder til nigeriansk selskab

Medie: Tidligere Diageo-boss vil snuppe mulige Carlsberg-opkøb

Diageo skyder 100 mio i whiskey-destilleri fra Stauning

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis