ANNONCE
georgeclooney.jpg
Foto: John Shearer/AP Photo/Polfoto

Clooney-lookalike er hovedperson i strid om kaffekapsler

Skuespilleren George Clooney er blevet omdrejningspunkt i en reklamestrid, hvor en israelsk konkurrent til Nespresso tilsyneladende har ladet sig kraftigt inspirere og brugt en vellignende mand i deres egne tv-reklamer.

Kaffegiganten Nespresso, der har haft massiv succes med reklamer, hvor sølvræven George Clooney er et charmerende midtpunkt, brygger i øjeblikket på et sagsanlæg mod den israelske kaffekonkurrent Israeli Espresso Club. Konkurrenten anklages for at bruge en skuespiller i selskabets reklamer, der har en lidt for slående lighed med Hollywood-stjernen.

Det skriver den britiske avis the The Telegraph.

Reklamen, som kan ses herunder, viser en person, som til forveksling ligner George Clooney og bliver oplyst om fordelene ved Espresso Club.

Ligheden med Clooney er så udtalt, at israelerne har følt sig nødsaget til at gøre opmærksom på, at skuespilleren, der i reklamefilmen bærer noget, som til forveksling ligner en Nespresso-taske, rent faktisk ikke er Hollywood-stjernen.

Officielt sagsøger Nespresso Israel sin konkurrent for at forhindre forbrugere i at blive vildledt og kræver en erstatning på 50.000 dollar.

George Clooney lancerer tequila i Europa

Ny kaffebølge presser gamle kendinge ud

Nestlé vil gøre Sydsudan til kaffeland

Lavazza snupper endnu et brand fra kaffekonglomerat

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis