ANNONCE
Udklip.PNG

Salget af grøn cola falder i England

Coca-Cola Life, der for nyligt er lanceret i Danmark, har det svært på det engelske marked.

35 pct. færre kalorier og 35 pct. mindre sukker. Det er konceptet i Coca-Colas seneste innovation Life, som stadig er relativt nyt på de danske hylder.

I England har de grønne Life-flasker og dåser været på markedet siden september 2014, men selv om der oprindeligt blev taget godt imod produkter, så har englæderne tilsyneladende mistet interessen, skriver engelske The Guardian.

Salget har været støt faldende hele 2015, og i november lå salget på 10,7 mio. kr. - under halvdelen af salget fra samme måned året før.

The Guardian er derfor allerede nu klar til at give colaen med grøn etikette samme skæbne som en lang række af Coca-Colas tidligere innovationer: En plads på listen over flop. Listen hos The Guardian tæller blandt andet New Coke, som i midtfirserne skulle relancere Coca-Cola med en sødere smag. Det tog markedet ikke pænt imod.

Heller ikke den farveløse light-cola Tab Clear fra 1992 blev et hit. Den fik to år på markedet, før der igen var farve i alle sodavand fra koncernen, skriver The Guardian.

Nu lander Coca-Cola Life i Danmark  

 

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis