ANNONCE
Udklip_edited-17.png
Foto: Kenneth Meyer/Polfoto

Tuborg indfører ny J-dag

Sneen skal ikke længere kun falde på J-dag, den skal også ryddes op igen. Tuborgs 25 år gamle tradition med at åbne for salget af juleøl får nu en ven - dagen hvor resterne skal drikkes.

Hvem gider drikker sneøl på den anden side af julen?

Faktisk ikke særligt mange, og derfor brænder værtshusene inde med de mange liter julebryg, de måske lidt for optimistisk har købt lidt for meget af.

De mørke dråber skal dog ikke gå til spilde. For at det ikke sker, vil Tuborg på 25-året for J-dag indføre endnu en juletradition. Denne her gang handler det dog ikke om at fejre sneens ankomst, men om at få gjort kål på de rester, der ligger og flyder ude på beværtningerne.

Traditionen har fået navnet 'Snerydning' og kommer til at foregå 8. januar, hvor en lang række barer, cafeer og beværtninger vil have særligt gode tilbud på den famøse og berygtede bryg.

”J-dag er siden 1990 blevet en del af danskernes juletraditioner. Den markerer, at vi går ind i juleperioden. Snerydning er en ny tradition, som vi afprøvede sidste år med stor succes, hvor vi sammen afslutter juleperioden. Og så er det sidste chance for at smage på sneen. Først om 11 måneder vender sneen tilbage”, siger Christian Sveigaard, der er Sr. Brand Manager for Tuborg, i en pressemeddelelse.

J-dag blev første gang afholdt i 1990, men Tuborg Julebryg, som fortsat er den bedst sælgende juleøl i Danmark, blev allerede præsenteret for danskernes ganer i 1981.

”Vi kan godt lide traditioner, der binder danskerne sammen. Både de store og små traditioner, og de seriøse og mere fjollede. Tuborg vil godt hjælpe med at holde traditionerne i hævd, fordi vi oplever, at både kunder og forbrugere sætter pris på det. Derfor akter vi at fastholde snerydning som en ny tradition, der afholdes hvert år den anden fredag i januar”, tilføjer Christian Sveigaard.

Carlsberg-chef: Markedet for specialøl vil kun vokse mere

Carlsberg sælger Tuborg-grund for at nedbringe milliongæld  

Myanmar-bryggeri gør klar til kamp mod Carlsberg  

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis