ANNONCE
DPSG_2015_FamilyShot-lrg.jpg
Foto: PR

Dr. Pepper overstråler Coca Cola og Pepsi

Den amerikanske læskedrikproducent Dr. Pepper oplevede en massiv kursfremgang i 2015.

Størst er ikke altid bedst.

Understreget i 2015 hvor de to store spillere på sodavandsmarkedet Pepsico og Coca-Cola blev overgået af tredjehjulet Dr. Pepper Snapple Group. Den amerikanske læskedrikkoncern havde et fornemt 2015, hvor aktiekursen voksede med over 30 pct.

Mere beskedent var altså fremgangen hos Coca-Cola og Pepsico, som hævede sig med henholdsvis 1.9 pct. og 5.8 pct.

Dr. Pepper har i alt 31 produkter i sortimentet og er ligesom Pepsico og Coca-Cola begyndt at fokusere mere på produkter, der skal imødekomme den mere sundhedsbevidste vestlige befolkning. I sommeren 2015 opkøbte Dr. Pepper Snapple Group en markant aktiepost i selskabet BA Sports Nutrition.

Dr. Pepper betalte 20 mio. dollars (134 mio. kr.) for at sætte sig på 11,7 pct. af aktierne i BA Sports, der står bag sportdrikken af navnet BodyArmor SuperDrink, der er en væsentlig konkurrent til Pepsicos storsælgende sportsdrik Gatorade.

Sunde drikkevarer haler ind på sodavanden

Læskedrikgiganter har stor succes med små dåser

Dr. Pepper investerer millioner i sportsdrik  

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis