FødevareWatch

Kombucha-brygger klar med alkoholdige udgaver

Kombucha-markedet oplever stor vækst i USA, og producenten Kombrewcha vil med en linje alkoholdige udgaver af den fermenterede te konkurrere med øl, vin og drinks.

Der er godt gang i det amerikanske indtag af sødede, fermenterede kombucha-drik, der oprindeligt stammer fra Kina. Alene sidste år voksede markedet ifølge Beverage Marketing Corporation med 41 pct. og samlet udgjorde markedet i USA mere end seks mia. kr.

Det anslås, at kombucha-markedet i USA i 2020 vil være vokset til mere end 11 mia. kr., og i et forsøg på at få del i den vækst har virksomheden Kombrewcha lanceret en stribe lavalkoholiske, glutenfri udgaver med under 10 kalorier.

Ideen med Kombrewchas flasker, som indeholder 3,2 pct. alkohol er, at det skal fungere som alternativ til både øl, vin og drinks. Fra start har Kombrewcha sikret sig et godt udgangspunkt for at nå de købestærke og sundhedsorienterede forbrugere gennem en aftale med Whole Foods-detailkæden.

Dansk producent af kombucha vil gå forrest i sodavandsrevolution

Pepsico lukker stor læskedrik-handel

Pepsi på vej med milliardbud på sund te-producent

Forsiden lige nu

Seneste Drikkevarer

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier