FødevareWatch

Baresso-stifter savner sin kaffekæde

Kenneth Luciani, der i 2015 var med til at sælge kaffekæden Baresso til det tyske investeringsselskab Jab Holding Company, ville ønske, at der stadig fandtes Baresso-barer og skilte i det danske gadebillede. I stedet må han se Espresso House-logoet hænge mange steder.

Når snakken falder på, hvordan Kenneth Luciani i dag har det med kaffekæden Baresso, som han efter 15 års engagement som stifter og direktør solgte i 2015, bliver han en smule vemodig, når han tænker tilbage på salget.

Det skriver Berlingske.

"Jeg vidste ikke, at de ville ændre brandet dengang. Og jeg er glad for at jeg ikke skulle tage stilling til det på det tidspunkt, for så ved jeg ikke, hvordan følelserne havde spillet ind," siger Kenneth Luciani, der i 2015 afhændede de sidste aktiviteter i kaffekæden, som i alt bestod af 50 kaffebarer og havde omkring 550 ansatte.

Siden salget til det tyske investeringsselskab Jab Holding Company er skiltene med Baresso-mærket og hele brandet pillet ud af dansk detailbillede, og i stedet er der kommet svenske Espresso House-barer ind. En kaffekæde, som tyskerne købte tidligere i 2015.

Til Berlingske siger Kenneth Luciani, at det har krævet noget tid at vænne sig til, at hans livsværk er væk, og han ville ønske, at Baresso-navnet stadig kunne ses i gadebilledet.

Her er Baressos nye ejere

Baresso solgt til tysk storkoncern

Baresso solgt til tysk storkoncern

Baresso-ejer spiller på to heste i Danmark

Baresso bruger ny svensk søster i dansk ekspansion

Forsiden lige nu

Mættet økologisk marked giver Friland mindre mavepuster

Efter flere år hvor Danish Crowns økologiske datterselskab halsede efter efterspørgslen på økologisk kød, er der kommet balance i markedet. Det rammer Friland på omsætningen, som i det seneste år er faldet med 17 mio. kr.

Ny direktør i Nordisk Kelloggs

Den nordiske del af den amerikanske morgenmadskæmpe har mandag fået en ny dansk direktør. Han har tidligere været ansat i Toms.

Orkla satser digitalt med opkøb af helseportal

Med et lidt utraditionelt opkøb har Orkla sikret sig rettighederne til den svenske virksomhed HSNG, der driver netportalerne Gymgrossisten og Bodystore, som er store inden for helse og sportsernæring.

Seneste Drikkevarer

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier