ANNONCE
coopkasse.jpg
Foto: Coop

Coops onlinesalg næsten fordoblet

Ifølge direktør har 2017 indtil videre leveret, som 2016 gjorde det, for onlineløsningen Coop.dk Mad.

Omkring halvandet år efter lancering fortsætter tilstrømningen af kunder til Coops onlinesats Coop.dk Mad.

Uden at blive konkret omkring omsætningens størrelse og den øvrige forretning, fortæller Morten Viktor, direktør for Coop.dk Mad, til Dansk Handelsblad, at væksten på 53 pct. i tjenestens første halve leveår er forsat ind i 2017.

"Vi har næsten fordoblet omsætningen år til dato sammenlignet med samme periode sidste år. Det er super positivt. Vi får virkelig trykprøvet vores processer. Det er klart, at vores omkostninger ikke skal vokse i takt med omsætningen, så vi har arbejdet med at blive mere effektive og skabe en rentabel vækst," siger han til Dansk Handelsblad.

Siden farvellet til Post Nord som distributør af fødevarer tidligere i år, har Coop arbejdet sammen med blandt andet BFT Logistik, og det har ifølge Morten Viktor været med til at øge servicen og skrue ned for omkostningerne.

Supermarkeder og discountkæder jagter storbykunder på farten

Dansk Supermarked: Fremtidens vækst kommer gennem de rigtige mærkevareproducenter

Coop.dk åbner butik med sunde snacks

Storby-danskerne køber mere og mere mad på nettet

Abonnementspakker rammer tidsånden

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis