ANNONCE
Udklip.PNG
Foto: Tobias Nørgaard Pedersen/Polfoto/arkiv

Rema 1000 skruer op for online-salget

Efter stor succes med tjenesten Vigo, hvor folk kan handle ind for hinanden, har Rema 1000 udvidet onlinearbejdet, og nu har discountkæden også åbnet en decideret onlinebutik.

Fra start har Rema 1000 ikke gjort som mange andre, når det kommer til at indgangen på onlinemarkedet for dagligvarer. Med lanceringen af Vigo for et år siden satsede kæden på, at der var grundlag for en tjeneste, hvor folk mod at få en lille betaling ville handle ind for de andre Rema 1000-kunder, som i en app havde lagt en ordre på en pose varer.

Ifølge Børsen har 250.000 hentet den nødvendige Vigo-app, og nu skruer Rema 1000 op for onlinearbejdet, så det i fremtiden ikke alene er de den lille, skrabede løsning placeret i appen. Mandag åbner kæden en mere traditionel onlinebutik, hvor man også kan købe hele kædens sortiment og få det bragt ud på samme måde som med Vigo-tjenesten.

"Du skal have appen med i butikken for at kunne handle for andre. Men det er en logisk udvikling, at du også kan bestille på web og ikke længere kun kan betale med Mobilepay," siger Jesper Bove-Nielsen, adm. direktør i Vigo, til Børsen.

18.000 klar til at bruge Remas deleøkonomi-ide

Rema 1000 bruger samme citat på 282 købmænd

Nemlig.com: Et spørgsmål om tid før Amazon kommer til Danmark

Markant Rema-skikkelse siger op i Norge

Direktør i Rema er utilfreds med kædens fødevaresikkerhed 

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis