FødevareWatch

Coop indgår ny øko-alliance

Dagligvarekoncernen træder sammen med Danmarks Naturfredningsforening for at booste det økologiske salg.

Sammen med Danmarks Naturfredningsforening vil Coop øge opmærksomheden på økologi i oktober i håb om at styrke salget.

Det oplyser koncernen i en pressemeddelelse.

"Der er en stigende bevidsthed om indholdet i det, vi putter i munden, og hvad det betyder for vores følelse af velvære. Samtidig søger flere mod det naturlige og transparente, og så er økologien et oplagt valg for rigtig mange kunder," forklarer Thomas Roland, der er CSR-chef i Coop, i meddelelsen.

Tiltaget er døbt Øktober og vil bla. rette scenelyset på, at økologiske fødevarer ikke indeholder pesticidrester.

Thise-direktør kunne ikke sælge al økomælk i flere år

Hvor er forbrugerne i branchens nye forskningsstrategi?

Musholm sender øko-ørreder til Japan

Forsiden lige nu

Overskuddet daler igen hos marmeladekending

Trods en lille fremgang på toppen har der ikke været megen medvind til nordjyske Fynbo Foods i det forgangne regnskabsår. Fremadrettet er skyerne også mørke, fremgår det af regnskabet.

Seneste Detail

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier