FødevareWatch

Lidl vil tredoble antallet af butikker i København

Discountkæden har de seneste fem år åbnet 12 nye butikker i Danmark. Det er alt for lidt, mener ledelsen, der særligt har fokus på en udvidelse af butiksnettet i hovedstaden.

Dirk Fust, adm. direktør i Lidl Danmark.

Storkøbenhavn er blevet en kampplads for dansk dagligvarehandel, og også Lidl har ambitioner om en større tilstedeværelse i hovedstaden. I dag har den tyskejede discountkæde ca. 20 butikker, men ambitionen er at tredoble antallet af butikker i Storkøbenhavn over de kommende år.

Det skriver Dansk Handelsblad.

Ifølge udviklingsdirektør Mads T. Nielsen vil Lidl gerne åbne butikkerne i løbet af to år, men grundet sagsbehandling kan der nogle gange gå mellem tre og seks år, fra Lidl først ser en egnet beliggenhed, til butikken åbner.

Samlet set har Lidl i løbet af de seneste fem år åbnet 12 nye butikker i Danmark, og det er alt for lidt, erkender Lidls top over for Dansk Handelsblad. I år er planen at åbne i alt 10 nye butikker, og derefter skal ekspansionen accelereres. Det skal gå hånd i hånd med en effektivisering af de nuværende butikker.

"Det er meget vigtigt for os, at hver enkel butik giver overskud. Måske ikke på kort sigt, men på længere sigt. For mere eller mindre hele vores overskud går til vores næste investeringer i Danmark," siger adm. direktør i Lidl Danmark, Dirk Fust.

Lidl-direktør: Målet er at komme i front

Lidl vil fordoble antallet af butikker i Danmark

Ny Lidl-boss lover åbenhed

Forsiden lige nu

Sv. Michelsen genfinder rytmen i nyt regnskab

Den 84 år gamle chokoladevirksomhed mærker, at flere danskere er villige til at betale høje priser for luksusvarer. Et nyt bestyrelsesmedlem skal sætte endnu mere skub i udviklingen.

Seneste Detail

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier