ANNONCE
POLFOTO_23013552.jpg
Foto: Cathrine Ertmann/POLFOTO/arkiv

Lidl stryger til tops blandt de største i Storbritannien

Den tyske discountgigant har for alvor fået neglene under de britiske forbrugere, som i stigende grad kigger forbi de stadig flere Lidl-butikker.

Lidl har fået vokseværk i Storbritannien. Supermarkedskæden har nu erobret en markedsandel på 5 pct., hvilket giver den en plads blandt de største supermarkedskæder i Storbritannien.

Det skriver The Guardian.

Ifølge konsulenthuset Kantar Worldpanel voksede salget i britiske supermarkeder med 3,7 pct. i første kvartal af 2017. Det er den største vækst i over tre år, der blandt andet har været drevet af det store salg af påskeæg.

Ud over Lidl vokser rivalen Aldi også hurtigt i Storbritannien. Begge kæder har åbnet flere nye butikker og oprustet til priskamp mod andre supermarkedskæmper.

Efter to år med faldende priser på dagligvarer begyndte priserne stødt at stige ved udgangen af 2016. Dog er varer som smør, fisk, lam, bacon og påskeæg blevet billigere.

I første kvartal købte briterne påskeæg for 325 mio. pund. Sidste år blev der "kun" solgt påskeæg for 294 mio. pund.

Netto tester nyt butikskoncept

Aldi er klar med bistrokoncept

Lidl satser stort i USA

Finne afløser tysker som indkøbsdirektør i Lidl Danmark

Jesper Højer, der skal styre 215.000 ansatte og salg for 400 mia. kr., betaler selv for sin kaffe

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis