ANNONCE
carstenhansen.jpg
Kædedirektør Carsten Hansen har stor tiltro til det nye discountkoncept, Kiwi+. | Foto: Thomas Emil Sørensen/Polfoto/Arkiv

Kiwi har store forventninger til discount i bredformat

Dagrofas discountkæde Kiwi har store forventninger til sit nye format, Kiwi+. Op til 40 pct. af omsætningen skal komme fra de nye storbutikker om tre år, fortæller kædedirektør.

På lørdag åbner Kiwi en ny flanke i discountkrigen, når kæden slår dørene op til den første butik i det nye storformat, Kiwi+.

Det nye og forbedrede koncept skal ruste Dagrofa-koncernens discountkæde til kampen om de prisbevidste kunder med større butikker og et bedre sortiment.

Målet er, at 30-40 pct. af Kiwis omsætning i 2019 kommer fra nye storbutikker"
Carsten Hansen, kædedirektør, Kiwi
Derfor har de nye butik i Frederikshavn også markant flere kvadratmeter end en almindelig Kiwi, mens udvalget på hylderne er dobbelt så stort.

Men det er ikke kun i butikken, at der er plads til store armbevægelser. Omsætningen skulle også meget blive større, fortæller kædedirektør Carsten Hansen til Finans.

"Selvom vi i 2015 også har lukket butikker, vinder vi samlet andele i markedet. Konkurrencen er hård, og der skal dystes, men vores retning er rigtig. Med de nye ekspansionsplaner er jeg sikker på, at vi bliver endnu bedre rustet. Målet er, at 30-40 pct. af Kiwis omsætning i 2019 kommer fra nye storbutikker," siger han til erhvervsmediet.

Kiwi har i øjeblikket 95 butikker og er den mindste af de seks discountkæder i Danmark, der sidder på omkring 40 pct. af dagligvaremarkedet.

Kiwi sætter navn på nyt discountsats

Kiwi trækker stikket på 11 butikker

Discountkæder ruster sig til krig mod Bilka

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis