ANNONCE
carstenhansen.jpg
Carsten Hansen er kædedirektør i Kiwi, som er ejet af detailkoncernen Dagrofa. | Foto: Thomas Emil Sørensen/Polfoto/Arkiv

Kiwi sætter navn på nyt discountsats

Discountkæden Kiwi er klar til at indvie sin nye storebror i næste uge. Konceptet byder på større butikker og et nyt navn.

Discountkæden Kiwi har længe arbejdet på et nyt koncept, hvor både butikkerne og udvalget er større end i de almindelige butikker. Nu får den nye storebror et navn – Kiwi+.

Dagrofa-kæden oplyser i en pressemeddelelse, at den første butik under de nye faner åbner i Frederikshavn på næste lørdag. Foruden et nyt logo på facaden vil salgsarealet strække sig over hele 1.200 kvadratmeter.

"Lige siden vi i 2014 åbnede de første pilot-butikker i vores nye stor-discountkoncept, har vi testet et hav af ting af. Nogle er blevet taget ud igen, mens andre, som f.eks. shop-i-shop GuldBageren bageri, er blevet del af konceptet," udtaler kædedirektør Carsten Hansen.

"Nu tager vi de næste skridt i udrulningen af vores stor-discountkoncept. Herunder introduktionen af navnet Kiwi+ for de store butikker, som fremover supplerer de almindelige Kiwi’er med en ny type discount, hvor der er meget mere af alt det gode, du kender fra Kiwi," siger han.

Med den nye koncept opruster Kiwi yderligere discountkrigen. Tidligere på året meldte kæden ud, at den lukker 11 butikker og i stedet planlægger at åbne 15 nye på bedre placeringer over hele landet.

Foruden Kiwi har Netto, Rema 1000, Fakta og Lidl alle varslet, at de vil åbne nye butikker i løbet af 2016.

Kiwi trækker stikket på 11 butikker

Rema 1000 voksede med 1 mia - endnu flere butikker er på vej

Dyr Fakta-strategi er forsinket med mindst ét år

Netto ekspanderer massivt

Lidl-direktør: "Vi er klar på aftrækkeren"

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis