ANNONCE
detail.jpg
Foto: Thomas Borberg/Polfoto/Arkiv

Medie: Dagligvarekæder angriber i hver sin retning

Der er en intens konkurrence på det danske dagligvaremarked, men strategierne er mildt sagt forskellige hos landets store kæder, skriver Berlingske i dag.

Hvor ligger fremtidens vækst på dagligevaremarkedet? I en anden type produkter, i udlandet eller måske ved at hapse kunder fra konkurrenterne?

Berlingske skriver lørdag, at landets store supermarkedskæder kæmper for at finde vækst i et marked, der har været stillestående i de seneste ti år, men peger på, at der er markant forskel på, hvordan aktørerne griber udfordringen an.

Hvor f.eks. Dansk Supermarked kigger mod udlandet for vækst, satser Rema 100 på at slå konkurrenterne på prisen, mens Coop igen forsøger at lokke kunderne til med kvalitetsvarer.

"Vi skal prøve at redefinere os selv fra den måde, vi traditionelt har set på markedet på, hvor det har handlet om at kapre markedsandele fra hinanden i et statisk marked. Det er ikke særlig spændende. I stedet for at have det branchefokus tror vi på, at vi sammen skal have markedet til at vokse fra en statisk situation i 20 år. Det er den måde, at vi ser på vækst på," lyder det fra Peter Høgsted, adm. direktør i Coop.

Branchekendere: Svær fremtid for Coops betalingsapp

Humlekrigen raser: Tårnhøje priser kan betyde færre specialøl

Små bryggerier: Carlsberg smadrer humlemarkedet

Nedskrivninger på landbruget rammer Nordjyske Bank

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis