ANNONCE
just eat.jpg
Foto: Gorm Olesen

Kendt serieiværksætter går i kødet på Just Eat

En dansk serieiværksætter står bag en ny takeaway-portal, Orderyoyo, der skal tage kampen op med Just Eat. Markedslederen frygter dog ikke konkurrencen.

Den danske iværksætter Thor Angelo tager nu kampen op med madportalen Just Eat, der sidder på størstedelen af markedet for takeaway herhjemme.

Sammen med sine partnere i virksomheden Orderyoyo har Thor Angelo netop modtaget en millioninvestering fra venturefonden Seed Capital, der også i foråret 2015 kastede en pose penge efter virksomheden.

Orderyoyo står bag et system, der tilbyder restauranter deres egen salgsplatform i form af en app og hjemmeside. Derudover leverer Orderyoyo en printer, som sørger for, at ordrerne lander direkte i køkkenet.

"85 pct. af alle takeaway-ordrer kommer fra stamkunder. Derfor er det helt hul i hovedet, at de ordrer skal gå via portaler som Just Eat, som snupper en stor bid af restauranternes omsætning. Den første henvisning må gerne være dyr, men ikke alle sammen," siger Thor Angelo til Finans.

JustEat frygter dog ikke den nye konkurrence.

"Vi har 15 års erfaring med markedsføring af online takeaway, hvilket også er årsagen til, at vi vokser med mere end 10 pct. – og årligt genererer mere end 800 mio. kr. i omsætning til vores 2.000 restauranter," siger Just Eat-direktør, Carsten Bold til Finans.

Just Eat køber fire selskaber i international oprustning

Just Eat svarer igen: Kaster flere millioner i dansk takeaway

Hungry.dk får dansk mediehus i ejerkredsen

Hungry vil overhale Just-Eat – buldrer frem i udlandet

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis