ANNONCE
82aeb9_image001_1_.jpg
Antallet af varenumre på Dagrofas "Fri for"-hylder vokser for tiden kraftigt.

Dagrofa-kæder øger salget af "fri-for"-varer

Salget af fødevarer uden gluten, sukker eller laktose voksede i Dagrofa-kæderne Meny og Kiwi sidste år med en tredjedel.

Efterspørgslen efter produkter, der ikke indeholder gluten, sukker eller laktose, stiger kraftigt.

Det beretter idetailkoncernen Dagrofa, der i kæderne Kiwi og Meny sidste år oplevede en vækst på 33 pct. i forhold til 2014 i fødevarekategorien af "fri-for”-varer. I samme periode blev der ifølge Dagrofa føjet 52 pct. flere varenumre til i ”fri-for”-kategorien i de to kæder.

"Den gode nyhed er, at det er blevet lettere at købe ind for de mange forbrugere, der søger mod renere og mere naturlige produkter. Det er en generel trend, vi ser i samfundet, og som nu både slår ud i efterspørgslen på ”fri-for” varer og i vareudbuddet, som vokser markant i vores butikker. Det er meget positivt, at vi sammen med producenterne får rigtig mange nye ”fri-for”-varer i sortimentet og på den måde imødekommer et tydeligt ønske fra en masse forbrugere," udtaler Per Thau, koncernchef i Dagrofa, i en pressemeddelelse.

I kategorien af ”fri-for” i Dagrofa findes varer, der er fri for sukker, laktolose og gluten, men også produkter med reduceret sukker, astma- og allergimærkede varer, fedtfattige produkter, Ø-mærkede varer, veganske produkter og Eco Cort-varer.

Løgismose styrer uden om fransk fugleinfluenza

Mange pesticidrester i EU-frugt - dansk frugt har færrest

Dansk Supermarked: Derfor beholder vi vores buræg

Ny krydderi-direktør: Vi er fri af tidligere udfordringer

'Det hele startede med en frossen smoothie'

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis