ANNONCE
MetteMaix3.jpg
Foto: PR

Tidligere Føtex-chef skal lede stort bladhus

Mette Maix, der indtil for nyligt var kædedirektør i Føtex har fået nyt job. Hun skal fremover være adm. direktør i Berlingske Media, der indtil efteråret var ledet af Lisbeth Knudsen.

Mette Maix har skiftet ledelsen af de 98 danske Føtex-butikker ud med et job af en helt anden karakter. Ifølge Business.dk skal hun fremover være adm. direktør i Berlingske Media, som blandt andet udgiver aviserne Berlingske Tidende, BT og Weekendavisen.

"Efter en god proces med et stærkt kandidatfelt er valget faldet på en stærkt kundeorienteret profil. Mette Maix har arbejdet i en branche, der er i hastig forandring, og har stor erfaring med branding, kundeadfærd og transformation af virksomheder, og hun har i sine tidligere stillinger demonstreret stærke ledelseskompetencer," siger Berlingske Medias bestyrelsesformand Kim Graven-Nielsen i forbindelse med udnævnelsen af Mette Maix som ny direktør.

Hun afløser Bjarne Munck, der midlertidigt har varetaget jobbet som direktør, siden Lisbeth Knudsen i oktober forlod posten som koncernchef. Bjarne Munck og Mette Maix udgør i fremtiden direktionen i Berlingske Media.

"Arbejdet med udvikling af brands i et marked, der ændrer sig rivende hurtigt, og hvor det er helt afgørende at forstå kunderne og deres behov, har drevet  mit professionelle liv, og derfor glæder jeg mig meget til, sammen med medarbejderne i huset, at tage fat på den videre udvikling af virksomheden og styrke vores mediers position i markedet," udtaler Mette Maix i forbindelse med offentliggørelsen af jobskiftet.

Mette Maix, der tidligere på måneden forlod Dansk Supermarked og posten som Føtex-chef, har tidligere været kædedirektør i konkurrenten SuperBrugsen og marketingsdirektør i Tescos slovakiske afdeling.

Ung chef skal hente konkurrenterne

I stedet for Mette Maix har Dansk Supermarked indsat kun 33-årige Thor Jørgensen på posten som kædedirektør. Han skal vende den udvikling, som i de senere år har præget resultaterne i detailkæden, der har været under pres fra SuperBrugsen, Irma og den relancerede Dagrofa-kæde Meny.

Den nye direktør kommer til fra Nettos internationale afdeling, hvor han har arbejdet med konceptudvikling og optimering af driften i Danmark, Sverige, Tyskland, Polen og Storbritannien.

Ifølge Dansk Supermarked skal Thor Jørgensens være med til at sikre, at Føtex igen bliver en af landets bedste supermarkedskæder. En udfordring den nye direktør ser frem til at løse.

"Føtex’ udgangspunkt er utrolig stærkt med mange fantastiske kvalitetsfødevarer, højt serviceniveau og et sortiment inden for nonfood og tekstil, som ingen andre supermarkeder matcher. Jeg glæder mig meget til sammen med resten af føtex-teamet hver dag at gøre en forskel for vores kunder og til at arbejde videre med at styrke kædens unikke position. Det er en udfordring, jeg går til med en stor portion gejst og energi," udtalte Thor Jørgensen i forbindelse med sin ansættelse midt i januar.

Føtex henter ny kædedirektør i Netto

Føtex jubler fra en plads bagest i feltet

Nye Føtex Food-butikker skal ligge i København

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis