ANNONCE
meny1.jpg
Foto: Presse/Dagrofa

Dagrofa forlænger dansk støtteprogram

Detailkoncernen Dagrofa har valgt at forlænge det støtteprogram, som siden september har haft fokus på at støtte danske fødevareproducenter.

Under parolen ”Du køber – vi gi’r” har Dagrofa siden september solgt en stribe produkter, hvor man sender 50 øre for hver solgt produkt tilbage til de danske fødevareproducenter, som er under økonomisk pres . Den indsat forlænges nu med tre måneder, mens nye initiativer for danske fødevarer kommer på plads, skriver koncernen i en meddelelse.

”Vi har valgt at forlænge den første kampagne i vores Vælg Dansk initiativ, hvor vi ønsker at bakke op om de gode, danske producenter. Det skyldes på den ene side, at forbrugerne har taget godt imod kampagnen, men også at vi populært sagt vil købe lidt tid til at komme helt i mål med næste tiltag over for forbrugerne, som vi forventer klart til april," udtaler Markela Dedopoulos, kommunikationsdirektør i Dagrofa, i meddelelsen.

De mærkede varer dækker over produkter fra danske producenter, herunder svinekød, oksekød, mælk, æg samt frugt og grønt. De fås i 630 dagligvarebutikker i kæderne Meny, Kiwi, Spar og Min Købmand.

Hos Coop og Rema 1000 har man også støtteprogrammer, der skal støtte op om blandt andet de danske mælkeproducenter.

Opbakning til Dagrofas 'vælg-dansk'-tiltag

Dagrofa vil sende penge tilbage til lokale producenter

Coop skaber ballade i den danske andelsbevægelse

Danske Mælke-producenter om nej til Coop-hjælp: En katastrofe

Coop vil hjælpe danske landmænd - Arla siger nej

Detailgiganter udfordrer Arla

Rema 1000: Støttemodel for kriseramte landmænd er ikke hellig

L&F-formand glad for Coops støtte

Arla kan spænde ben for Coops hjælp til landmændene

Coop går uden om Arla for at hjælpe kriseramte landmænd

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis