ANNONCE
thorjørgensen.jpg
33-årige Thor Jørgensen har en fortid i Boston Consulting Group. | Foto: Presse/Dansk Supermarked

Føtex henter ny kædedirektør i Netto

Detailkæden under Dansk Supermarked henter ny direktør fra Nettos internationale afdeling. Han afløser Mette Maix, der siger farvel efter tre år.

Føtex henter ny kædedirektør i bestræbelserne på at indhente konkurrenterne i de skarpe feltet af kvalitetssupermarkeder.

Kæden, der er ejet af Dansk Supermarked, oplyser i en pressemeddelelse, at den har ansat den kun 33-årige Thor Jørgensen som afløser for Mette Maix, der siger farvel efter 3,5 år på posten.

Thor Jørgensen
  • 2016–: Executive Vice President, føtex, Dansk Supermarked Group
  • 2014–2016: Chief Operating Officer, Netto International, Dansk Supermarked Group
  • 2007–2013: Principal, the Boston Consulting Group
  • 2006–2007: M&A Analyst, Nordea Corporate Finance
Den nye direktør kommer til fra Nettos internationale afdeling, hvor han har arbejdet med konceptudvikling og optimering af driften i Danmark, Sverige, Tyskland, Polen og Storbritannien.

De senere år har Føtex været presset af konkurrenter som SuperBrugsen, Irma og den relancerede Dagrofa-kæde Meny. Føtex endte desuden sidst blandt supermarkederne i Søndagsavisens årlige test af danskernes foretrukne detailkæder.

Derfor bliver det Thor Jørgensens opgave at sikre, at Føtex igen bliver en af landets bedste supermarkedskæder. En udfordring den nye direktør ser frem til at løse.

"Føtex’ udgangspunkt er utrolig stærkt med mange fantastiske kvalitetsfødevarer, højt serviceniveau og et sortiment inden for nonfood og tekstil, som ingen andre supermarkeder matcher. Jeg glæder mig meget til sammen med resten af føtex-teamet hver dag at gøre en forskel for vores kunder og til at arbejde videre med at styrke kædens unikke position. Det er en udfordring, jeg går til med en stor portion gejst og energi," udtaler Thor Jørgensen.

Den nye direktør starter i med udgangen af denne måned, mens det endnu er uvist, hvad Mette Maix skal foretage sig. Dansk Supermarked oplyser dog, at hun har fået et job i anden virksomhed, hvor hun tiltræder senere på året.

Mette Maix har tidligere været kædedirektør i konkurrenten SuperBrugsen og marketingsdirektør i Tescos slovakiske afdeling.

Føtex jubler fra en plads bagest i feltet

Nye Føtex Food-butikker skal ligge i København

Føtex' luksus-image får en på kassen

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis