ANNONCE
POLFOTO_47613662.jpg
Foto: Joachim Ladefoged/Polfoto/Arkiv

Coop vil satse på take-away

Dagligvarekæden vil i en lang række butikker øge udvalget af take-away-mad, og Coop har indgået aftaler med to kendte leverandører.

Coop vil i den kommende tid åbne nye afdelinger i 400 butikker, hvor kunderne kan købe færdigretter, skriver Berlingske. Blandt leverandørerne i de nye take-away-afdelinger er Meyers og Cofoco.

"Det er en ny destination i supermarkederne, hvor man kan finde omkring 70 hurtige aftenmåltider. Vi har brugt tid på at teste og tale med vores kunder og medlemmer, og de vil gerne have hjemmelavet mad, men det skal også tit bare være nemt," siger Gregers Wedell-Wedellsborg, koncerndirektør i Coop, til Berlingske.

De 400 butikker er Kvickly-, Irma- og Superbrugsen-butikker, og de nye afdelinger kommer ifølge Berlingske til at rumme 70 måltidsløsninger.

Til avisen oplyser Coop, at målsætningen med take-away-satsningen er en omsætning på 1 mia. kr. De første butikker vil være klar om få uger, mens hele udrulningen vil være i mål i begyndelse af marts.

Online-vækst overrasker Irma-chef

Ny Fakta-chef vil tættere på supermarkederne

Coop bringer svineproducent tættere på forbrugerne

Modtag nyhedsbreve fra FødevareWatch gratis